• Post author:

Od skromnih početaka kao male digitalne platforme za studente pravnog fakulteta Harvard, do najveće društvene mreže na svijetu koju čini više od trećine svjetske populacije, Facebook je zasigurno postao svakodnevni dio naše stvarnosti. Samo u hrvatskoj broji preko 1,800,00 aktivnih korisnika. Za razliku od mnogih drugih društvenih mreža, Facebook čine sve dobne skupine, s posebnim naglaskom na stariju populaciju.

Oglašavanje na društvenim mrežama je puno isplativije i efikasnije od tradicionalnog marketinga poput oglašavanja na televiziji, oglasnim pločama ili u novinama. No, cijena nije jedina stvar koja tu igra ulogu. Oglašavanjem na društvenim mrežama izravno omogućavate korisnicima da „Saznaju Više“ o vama, kompaniji, proizvodima ili uslugama koje nudite. 

 

Klikom na vaš oglas direktno stvarate poveznicu s korisnikom te započinjete postepenu izgradnju odnosa s kupcima. Praćenjem vaše stranice dobivate korisnika za kojeg više nije potrebno izdvajati sredstva jer vaše će nove objave vidjeti i bez da platite marketinšku kampanju. Također, za razliku od tradicionalnog marketinga, digitalni vam omogućava da precizno ciljate ljude unutar svih demografskih ili interesnih skupina,  time smanjujući budžet potreban za vođenje uspješne marketinške kampanje.

Prije no što krenemo na procese koji su specifični digitalnom marketingu, prvo je potrebno proći kroz neke iz tradicionalnog. Kako bismo uspješno proveli bilo koju kampanju, prvo je potrebno kristalno jasno definirati vaš brend. Kako bismo ga definirali, potrebno je uspostaviti vizualni identitet i glas brenda.

Što je vizualni identitet?

Vizualni identitet, odnosno imidž tvrtke je prvi kontakt kojeg osoba ima s vašim brendom. On je glavni alat u izgradnji svijesti o vašoj firmi. Već i sam naziv firme je od ključnog značenja za ostavljanje prvog dojma. Osim naziva, vizualni identitet uključuje logotip, paletu boja te tipografiju, odnosno fontove koje koristite. Jednom kad je vizualni identitet definiran izrađuje se priručnik osnovnih standarda, odnosno smjernica koje služe da ostanete prepoznatljivi i konzistentni.Više o vizualnom identitetu i našim uslugama možete saznati ovdje

Što je glas brenda?

S druge strane, glas brenda vaš je glavni alat u marketinškoj komunikaciji. Temeljnekomponente razvoja glasa brenda je rječnik kojim se služite te ton kojim se obraćate.Koristite li velike riječi ili ciljate na opću publiku? Koristite li žargone unutar nekeskupine ili pak specifične riječi nekog narječja kako bi pridobili lokalnu publiku tezajednice? Pokušavate li zabaviti i nasmijati, educirati ili prodati?

Sve su ovo pitanja uz mnoga druga na koja je potrebno dati odgovor kako bi pisac, odnosno copywriter mogao što bolje i efikasnije prenijeti vašu poruku ili prodati vaš proizvod.Više o pisanju možete saznati ovdje na našem blogu.

Kako napraviti Facebook stranicu?

Prije no što možemo početi s marketinškim kampanjama na Facebook-u potrebno je imati Facebook stranicu. Otvaranje Facebook stranice prvo je predstavljanje vašeg brenda na društvenim mrežama. Samo otvaranje je gotovo u nekoliko minuta, no potrebno je pripremiti i urediti grafičke i tekstualne materijale kako bi zadovoljili smjernice iz vaše knjige grafičkih standarda. Počinjemo od osnovnih informacija koje vaša stranica mora sadržavati poput adrese i načina kontakta. Zatim prelazimo na formiranje kratkog i dugog teksta koji predstavlja vaš brend po pravilima koje ste prethodno postavili. Od vizualnih materijala za početak je potrebno imati profilnu fotografiju koja je najčešće logotip; odnosno logo. Naslovna fotografija mora biti izrađena unutar točnih okvira kako bi najvažniji dijelovi slike bili vidljivi na svim uređajima.

Vaša stranica je spremna, i što sad?

Prvi, doduše opcionalni korak je pozvati ljude, najčešće obitelj i prijatelje da se pridruže vašoj stranici kako bi ona dobila svoje prve pratitelje. Prije same kampanje na društvenim mrežama potrebno ju je definirati. Je li vaša Facebook kampanja vezana uz neki vremenski period? Sastoji li se od jedne objave ili njih više? Preusmjerava li objava korisnika na neku drugu web lokaciju poput web shopa ili web stranice? Koji je cilj vaše kampanje? Želite li izgraditi digitalnu prisutnost vašeg brenda, prikupiti lajkove ili pak nešto prodati? Koje demografske i interesne skupine ciljate?

Precizno ciljanje

Oglašavanje na Facebooku omogućava vam takozvano precizno ciljanje publike, odnosno mogućnost da specificirate kojim će se demografskim i interesnim skupinama vaš oglas prikazati. Vaše usluge mogu biti vezane isključivo za neko područje, dobnu skupinu, spol ili govorni jezik. Zašto bi onda trošili budžet na korisnike koji to nisu? Ulaskom dublje u opcije preciznog ciljanja, moguće je doći do ljudi koji se samo privremeno nalaze na nekom području; na primjer turista, ili pak do ljudi koji su nedavnim velikim događajem u životu; poput zaruka ili rođenja djeteta. Uz to, do ljudi možete doći na temelju stvari koje ih zanimaju.

NAPOMENA: Vrijedi spomenuti da je nedavno donesen zakon koji prevenira ciljanje mlađih od 18 po interesnim skupinama, odnosno kampanja obuhvati sve unutar te dobne skupine bez preciznog ciljanja. Dio je to zakona za zaštitu podataka korisnika što samo po sebi nije loše, no zasigurno će otežati i ograničiti mogućnosti manjih kako kreativnih agencija i agencija za digitalni marketing, a tako i pojedinaca kojima će biti potreban puno veći budžet da bi došli do mlađe publike.

Kako platiti oglas na Facebooku?

Cijena Facebook kampanje ovisi o njenom trajanju i vašem budžetu. Minimalni dnevni iznos potrošnje je $1.00. Ovisno o kvaliteti vaše objave i kampanje, s jednim dolarom na dan ona će biti prikazana od 200 do 600 puta, generalno barem 100 do 300 različitih osoba. Facebook će vam naplatiti svoju uslugu oglašavanja tek onda kada ukupna potrošnja dosegne cjenovni prag kojeg postavite sami ili na kraju svakog tekućeg mjeseca.

Oglašavanje na Facebooku, a i drugim digitalnim kanalima općenito zahtjeva više od jedne osobe. U najmanju ruku vam je potrebna osoba koja će voditi i pripremati kampanje, grafički dizajner za izradu vizualnog sadržaja, te copywriter.

Ako je sve ovo ipak previše za Vas, obratite nam se. Naš tim za digitalni marketing će za Vas iskrojiti kampanju unutar vašeg budžeta koja odgovara vašim potrebama!

  • Otvaranje i uređenje Facebook stranice

  • Izrada vizualnog sadržaja

  • Oglašavanje ciljanim skupinama na Facebooku

  • Analitika i izvješća za provedene kampanje

  • Održavanje i vođenje društvenih mreža